september 2019
Er zijn 4 kunstenaars benaderd en in een bijeenkomst is de bedoeling doorgesproken. Het is voor kunstenaars niet gebruikelijk een les uit een methode te volgen, maar ze vinden de uitdaging in het zoeken naar de creatieve ruimte. Daarnaast zijn ze allemaal blij dat ze een duurzame relatie kunnen aangaan met een school.
In september is er ook de teambijeenkomst. De leerkrachten hebben de methode bekeken en de opdracht was een les te kiezen die ze met hun eigen groep wilden doen. Marjolein Peeters legde uit hoe het traject bedacht was , spreekt de planning door en laat zien hoe de begeleiding in elkaar steekt.
Er zou geïnventariseerd worden welke opdrachten iedereen wilde. Maar de bijeenkomst liep anders. Er was bij het team nog veel onduidelijk. De matrix die als voorbeeld gemaakt was met een opbouw over de jaren in technieken, beeldaspecten en materialen bleek voor leerkrachten niet eenvoudig te interpreteren. Er was onduidelijkheid over de te kiezen lessen, over materialen, over wanneer het dan een leerlijn zou zijn, over de rol van de kunstenaars, over het nut van de evaluaties tussendoor. We besloten aan het einde een pas op de plaats te maken en niet de planning te gaan volgen. We spraken af in kleiner verband de details door te spreken, en sowieso de eerste ronde te schrappen.